Z każdym kolejnym rokiem, jako obserwatorzy przestrzeni miejskiej, w której funkcjonujemy na co dzień, jesteśmy świadkami tego, jak osoby odpowiedzialne za marketing i PR prześcigają się między sobą z pomysłami na to, gdzie też by można było umieścić zapadające w pamięć reklamy. Niektórych mieszkańców miast takie podejście coraz częściej wyprowadza z równowagi. I trudno się temu dziwić. Sami z pewnością od dłuższego czasu możemy zaobserwować, że przestrzeń miejska coraz bardziej jest zalewana przez różnego rodzaju plakaty, bilbordy, slogany itd. Jednak mimo tej wzrastającej niechęci do reklam, zdarza się również i tak, że nie możemy odmówić niektórym agencjom reklamowym pomysłowości oraz kreatywności. Poniżej przedstawiamy kilka miejsc i sposobów na reklamę, które coraz częściej są wykorzystywane.

Mapping

Mappingi w Polsce z każdym kolejnym rokiem stają się coraz bardziej popularne, o czym świadczy chociażby ilość wydarzeń, w których są one główną atrakcją. Wyświetlane na okazałych budynkach ruchome obrazy, przy jednocześnie specjalnie dobranej muzyce, przyciągają uwagę przechodniów, którzy się nimi zachwycają. Nic więc dziwnego, że PR-owcy i marketingowcy jednomyślnie stwierdzili, że i w takim miejscu powinna pojawiać się reklama. Stąd też zazwyczaj zaraz po seansie lub tuż przed nim, oczom widzów ukazują się loga firm, ich slogany, czy też produkty. Przedsiębiorstwa, które decydują się na taki typ reklamy, mogą być pewne, że dotrą ze swoim przekazem do sporej ilości osób.

Kalendarze trójdzielne

Patrząc na wzrost ich popularności w ostatnich czasach, można bez zastanowienia powiedzieć, że oferują one całkiem sporą przestrzeń, na której firmy chętnie umieszczają informacje na temat swojego przedsiębiorstwa. Kalendarze trójdzielne to przedmioty użytkowe, które zawiesza się nie tylko w gabinetach służbowych, ale i w biurach, mieszkaniach itd. Użytkowane są one przez cały rok, dzięki czemu i zawarta na nich reklama, bądź promocja danej firmy, również jest widoczna przez ten długi okres czasu. Właśnie dlatego bardzo dużo firm chce inwestować w kalendarze trójdzielne.

Obiekty komunikacji miejskiej

Nie jest nowością, że pojazdy komunikacji miejskiej oferują bardzo obiecującą przestrzeń, którą można wykorzystać w ciekawy i kreatywny sposób pod różnego rodzaju reklamy i akcje społeczne. Przyzwyczailiśmy się już do reklam nanoszonych na pojazdy, jak i zaklejonych nimi szyb, np. tramwajów, autobusów. Od pewnego czasu zaczęto jednak również używać tyłu oparć siedzeń. Nie da się ukryć, że jest to mała przestrzeń reklamowa, jednak można być pewnym, że zostanie ona zauważona przez tysiące osób, które codziennie korzystają z komunikacji miejskiej w dużych, jak i mniejszych miastach.

Reklam w przestrzeni miejskiej, pomieszczeniach służbowych, czy też nawet domowych zaciszach, nie da się uniknąć, gdyż znajdują się one na każdym kroku. Może to wyprowadzać nas z równowagi, jednak przy takiej niechęci do reklam nie możemy również odmówić pomysłowości i kreatywności osobom, które są za nie odpowiedzialne. Nawet jeżeli nie przepadamy za wszelakimi środkami promocji, warto czasem przystać i zastanowić się, dlaczego niektóre projekty oddziałują na nas mnie lub bardziej.